Pentru a putea vota, modifica pagini sau abona la modificările unei pagini trebuie să fiți autentificați. Cu această ocazie scăpați și de acest mesaj deranjant.

Localizarea in Visual C++: Diferență între versiuni

De la l10n.ro
Salt la: navigare, căutare
(Introducere)
(Introducere)
Linia 1: Linia 1:
 
== Introducere ==
 
== Introducere ==
Dupa 7 ani de zile am putut sa renuntam la suportul pentru Win9x si am inceput portarea aplicatiei, scrisa in MFC, pe unicode.  
+
Dupa 7 ani de zile am putut să renunţ la suportul pentru Win9x şi am început portarea aplicaţiei, scrisă în MFC, pe Unicode.  
  
Acum pot sa recomand oricum vrea sa internationalizeze/localizeze sa foloseasca libraria gettext din urmatoarele motive:
+
Acum pot sa recomand oricui vrea sa internationalizeze/localizeze să folosească libraria gettext din urmatoarele motive:
 
* mentenanţa fişierelor de localizare este incomparabil mai uşoară
 
* mentenanţa fişierelor de localizare este incomparabil mai uşoară
 +
* există orice fel de unelte de localizare pentru fişiere gettext (.PO)
 
* poate fi folosită şi în aplicaţii comerciale (este LGPL)
 
* poate fi folosită şi în aplicaţii comerciale (este LGPL)
  

Versiunea de la data 7 decembrie 2007 18:18

Introducere

Dupa 7 ani de zile am putut să renunţ la suportul pentru Win9x şi am început portarea aplicaţiei, scrisă în MFC, pe Unicode.

Acum pot sa recomand oricui vrea sa internationalizeze/localizeze să folosească libraria gettext din urmatoarele motive:

  • mentenanţa fişierelor de localizare este incomparabil mai uşoară
  • există orice fel de unelte de localizare pentru fişiere gettext (.PO)
  • poate fi folosită şi în aplicaţii comerciale (este LGPL)

Faza 1 - trecerea la unicode... fără a renuţa la versiunea veche!

Unii o pot considera inutila dar experienta mea spune ca merita sa renunti la Win9x si sa treci la unicode.

Incepeti prin a inlocui tipurile de date si accesele la functii cu urmatoarele. Aceasta faza nu vă va 'strica' aplicaţia şi veţi putea să faceţi build-uri separate.

char	    _TCHAR
LPSTR       LPTSTR
LPCSTR      LPCTSTR

strcpy	    _tcscpy 
strcmp      _tcscmp
strncmp	    _tcsmcmp
stricmp     _tcsicmp
strchr      _tcschr
strncmp     _tcsncmp
sprintf     _tsprintf /* Vezi mai jos */
strstr      _tcsstr
wsprintf    _tcs
atoi	    _tstoi
sscanf	    _stscanf
vsprintf    _vstprintf
fopen	    _tfopen
fputs       _fputs
fclose	    _tfclose
/* Cum Bill cam uită să ducă treaba la bun sfârşit a uitat de (w)sprintf aşa că adăugaţi şi asta într-un H*/
#ifdef UNICODE
#define _tsprintf wsprintf
#else
#define _tsprintf sprintf
#endif

Ceva mai puţin evident despre ..prinf(...)

funcţiile din gama printf pot primi ca parametrii atât char, w_char cât şi t_char aşa că **trebuie** ajutate să-şi dea sema ce primesc

Apel                  build unicode          build ne-unicode        alias
--------------------------------------------------------------------------------
sprintf "%s"          LPWSTR                 LPSTR                   normal
sprintf "%S"          LPSTR     	     LPWSTR                  inverse  
sprintf "%hs"         LPSTR                  LPSTR                   single-byte
sprintf "&ls"         LPWSTR                 LPWSTR                  double-byte

Cum convertesc dintr-un string in altul

Puteti folosi niste macrocomenzi gen:

W2A
CA2T  - const ANSI to TCHAR

Nu uitati ca întorc un buffer static deci trebuie să copiaţi valoarea dacă nu o folosiţi imediat.

Gettext

Descarcati:

Ar trebui sa stiti ca implicit gettext intoarce textele in UTF-8 ceea ce este foarte bine, mai putin pentru Windows care foloseste in modul Unicode (UTF16-LE), asa ca trebuie sa le convertiti la runtime (oricum e suficient de rapida conversia).

#include "../contrib/gettext-runtime/include/libintl.h"

CString strDomain=CString(textdomain("myproject")); // if you put "" will default to "messages"
CString strBinded = CString(bindtextdomain("myproject","d:\\dev\\pbxtools\\src\\debug\\locale\\")); // put you path here

// later
AfxMessageBox(_("Hello World!"), (UINT)MB_OK, (UINT)0);

Extragerea textelor

Extragerea textelor din fisierele .C si .CPP este extrem de usoara folosing xgettext, dar cand veti ajunge la fisierele .RC o sa descoperiti ca nu sunt suportate. Din fericire dupa multe incercari nereusite am gasit singur o solutie simpla

xgettext --from-code=UTF-8 --add-comments --omit-header --no-location \
--keyword=MENUITEM --keyword=LTEXT --keyword=DEFPUSHBUTTON --keyword=PUSHBUTTON --keyword=CAPTION \
--language=Tcl -o resources.po project.rc

Sau pe scurt: intrucat sintaxa Tcl e destul de compatibila cu cea din .RC, folosind keyword-urile respective obtinei un parser de .RC in xgettext. Cool?... o sa trimit si un mail ca sa modifice sa recunoasca fisierele rc direct.

Legături